pecset










Főoldal / Cikkek


cikk Az emberi testmozgás összetett és jótékony tevékenység

Az ugrálóvár használata egy nagyon hatásos mozgás tevékenység a gyermekeknek mely, csökkenti a test zsírtartalmát, erősíti a lábakat, combokat, alhasat és csípőket, növeli a mozgékonyságot, megerősíti az izomzatot. Összességében egy aerobic hatást biztosít a kardiopulmonáris rendszereinkre, megfiatalítja és élénkíti a testet, mikor fáradt, jobb közérzet, jobb alvás, és biztosít egy testi és szellemi wellness állapotot.

17 érdekes tény, ami az ugrálóvárban való ugráláskor történik a testtel
  1. Az ugrálóvár használata védi az ízületeket, a krónikus fáradságtól.
  2. Az ugrálóvár használata segít a test fejlődésében és optimalizálja az izom-zsír megfelelő arányát.
  3. Az ugrálóvár használata lassítja az izmok sorvadását és az öregbítő folyamatokat.
  4. Az ugrálóvár használata segíti a nyirokrendszer "több millió visszacsapó szelepeit" és a nyirokrendszer keringését.
  5. Az ugrálóvár használata több oxigént képes a szövetekbe juttatni.
  6. Az ugrálóvár használata növeli a tüdő és a levegővétel kapacitást.
  7. Az ugrálóvár használata ápolja az ereket és kisebb az artériás nyomást mely más sportnál az erőfeszítések folyamán növekedne.
  8. A rendszeres ugrálóvár használat segít a szabályos vérnyomás fenntartásában.
  9. A ugrálóvár használata erősíti a szívet.
  10. A ugrálóvár használata javítja az anyagcsere folyamatokat így a test több kalóriát éget el egy óra alatt, mint normál állapotban.
  11. A ugrálóvárl használata mérsékelt tempóban 20 percen keresztül, növeli a mitochondrium-ok számát az izmok sejtjein belül, amely alapfeltétele az állóképességnek.
  12. A ugrálóvár használata növeli a testünk lúgosságát, ami egy vészhelyzetben jelentős előnyt nyújthat.
  13. Az ugrálóvár használata fejleszti a koordinációt, az agyból szállítja az impulzusokat az idegek felé, ami közvetíti tovább az impulzusokat az izomrostok felé.
  14. Az ugrálóvár használata javítja az egyensúlyunkat.
  15. Az ugrlálóvár használata támogatja az érrendszerünk működését, csökkenti a hát- és fejfájást.
  16. Az ugrálóvár használata mélyebb és pihentetőbb alvást biztosít.
  17. Az ugrálóvár használata növeli a szellemi teljesítményt, élénkebb odafigyelést és tanulást eredményez.

100%-ban jótékony hatással van testünkre a rendszeres ugrálás egy ugrálóvárban!



cikk Az ugrálás az erős csontok titka

SZERZŐ:
BOROSTYAN
KATEGÓRIA: ÉLETMÓD-EGÉSZSÉG, SZÜLŐKNEK

Minél többet ugrál gyermekünk, annál erősebb csontozatra tehet szert, és ezt a sűrűbb csontállományt a későbbiekben is megtartja, ami hasznos lehet az időskori csontritkulás megelőzésének szempontjából is.

Az Oregon State University évekkel ezelőtt vizsgálta a pubertás előtt lévő iskolás gyerekeknél, hogy a rendszeres testmozgás milyen hatással van a gyerekek csontozatára. A kutatásban résztvevő gyerekek két csoportra lettek osztva: az egyik csoport a hagyományos iskolai tornaórákon vett részt, a másik csoportban lévők speciális gyakorlatot végeztek. Hetente három alkalommal egy 60 centiméter magasságú dobozról kellett egymás után százszor leugorniuk.

Ezt a programot a gyerekek egy iskolai éven át végezték, körülbelül hét hónapon keresztül. Közvetlenül utána még nem is volt kimutatható olyan nagy hatás, mint évekkel később. Nyolc év elteltével megvizsgálták a résztvevők csontsűrűségét, és azt tapasztalták, hogy az "ugrálós" csoportban lévő gyerekek csontállománya 2-4 %-kal volt sűrűbb. Ezeket a gyakorlatokat mindössze hét hónapon át végezték, de amennyiben éveken keresztül végez egy gyermek ilyen csontot terhelő mozdulatsort, az tovább erősítheti a csontokat, és az elért eredmények hosszú éveken át, az egész életre kihatással megszilárdulnak.

A csontritkulás alattomos betegség, teljesen tünetmentesen alakulhat ki. A kalcium 40 éves kor után fokozottan ürül ki a szervezetből, bár ez nem jelenti azt, hogy ez mindenkinél csontritkulást eredményez. A genetikának, az egészséges, kalciumban gazdag táplálkozásnak, és a rendszeres testmozgásnak is nagy szerepe van a megelőzés szempontjából.

A csontsűrűséget olyan gyakorlatokkal lehet növelni, melyek során a csontokat fokozott terhelés éri, jót tesz a futás, ugrálás, lépcsőzés, tánc, teniszezés, gyors ütemű séta. A biciklizés és az úszás nagyon hasznosak, de ebből a szempontból nem érhetünk el velük eredményt.

Ha gyermekünk rendszeresen végez csontot terhelő gyakorlatokat, sokat fut és ugrál, nagyon jól megalapozhatja az erős csontrendszer kialakulását, és sokkal kisebb lesz az esélye felnőttkorában a csontritkulás kialakulására.

Forrás: NIAMS - National Institute of Arthritis and Musculoskeletal and Skin Diseases



cikk Stressz oldó Nevetés

"Nem csak így tudjuk elviselni az életet, a sok borzalmat, pazarlást, szenvedést itt a Földön?" James Clavell

Az egészség szempontjából nagyon fontos szerepet tölt be életünkben a lazítás, a lelki terheink elengedése, az életünk elviselhetőbbé, tartalmasabbá tétele. És ne gondoljuk, hogy ez csak a felnőttek világát érinti, mert gyermekeinkre is igen nagy terhek kerülnek időnként. (akár a szülők elvárásai által is, a társaiknak és iskolának való megfelelés.)

Hogyan tudjuk mi magunk megelőzn i a betegségeket, megóvni lelkünket, testünket a minket kívülről érő hatásoktól? Hogyan tudjuk biztosítani önmagunk számára a jó közérzetet?

Erre több módszer is ismert, többek között ezt célozzák a különböző wellness programok, a hobbi szinten űzött sportok, a fittnesz, és minden olyan kikapcsolódás, ami lehetőleg az egész testünket átmozgatja, aktív pihenést, kikapcsolódást nyújt a fizikai testnek és elég szórakoztató ahhoz, hogy a lélek is feloldódjon benne. A megfelelő szabadidős tevékenység kiválasztása hozzásegít a napi problémák okozta terhek letételéhez, vagy könnyebb elviseléséhez.

Ilyen aktív szabadidős program lehet a nevetést gerjesztő, aktív mozgással járó, lélekgyógyító a Légvárban ugrálás. A nevetés mellett, az egészség megőrzésére és a betegségek megelőzésére, vidám, összhangteremtő, "stressz mentesítő" gyakorlatokat végzünk, közösségben, ami megkönnyíti számunkra az önfeledt feloldódást.

Azok számára, akik túlzottan elfoglaltak, akár a munkájukból kifolyólag, akár a munka és a család körüli teendők együttes terheit cipelik, sokszor nem képesek szakítani elegendő időt, hogy a lelki terheiket letegyék. Szükség van valamilyen egyszerűbb, akár a hétköznapok rutinjába is könnyedén beágyazható módszerre, ami segíthet a lélekben felgyülemlő "szeméttel teli kosár" kiürítésében. Sajnos sokan vannak, akik a munkanap során összegyűlt lelki terheket feszültség oldás címén alkohollal, vagy egyéb tudatmódosító szerekkel próbálják kezelni, ezzel igyekezve kikerülni a problémákkal való szembesülést, a felelősségvállalást. Ezek egészség károsító hatásairól, úgy gondolom, senkit nem kell meggyőzni. Folyt.köv.